Offline advertenties in de geschreven pers blijven ook anno 2024 een belangrijke rol spelen in de verkiezingscampagne: N-VA, Open VLD, CD&V en in mindere mate Vooruit en Vlaams Belang gebruiken nog steeds dit medium; terwijl Groen en PVDA het bijna volledig links laten liggen.
Analyses van de campagne focussen vaak – en terecht – op de online campagne. Het is geen geheim dat partijen in toenemende mate gebruik maken van online media om kiezers te overtuigen: de Belgische context leent zich uitstekend tot online campagnevoeren (Vanden Eynde, 2024), we zien dat een stijgend aantal politici actief is op sociale media (Jungherr, 2016), en dat er meer geld wordt uitgegeven aan online advertenties (VRT NWS, 2024).
De vraag is in welke mate de andere vormen van campagnevoering dan achteruitboeren: de budgetten om campagne te voeren zijn immers beperkt, dus lijkt het logisch aan te nemen...
De rest van dit artikel is enkel beschikbaar voor onze abonnees.
Al abonnee? Log hier in.
Nog geen abonnee? Onze abonnementsformules.
Samenleving & Politiek, Jaargang 31, 2024, nr. 10 (december), pagina 25 tot 33
POLITICOLOGEN BLIKKEN TERUG OP 9 JUNI 2024
Abonneer je op Samenleving & Politiek
Het magazine verschijnt 10 keer per jaar; niet in juli en augustus.
Proefnummer? Factuur? Contacteer ons via
info@sampol.be
of op 09 267 35 31.
Het abonnementsgeld gaat jaarlijks automatisch van je rekening. Het abonnement kan je op elk moment opzeggen. Lees de
Algemene voorwaarden.
Je betaalt liever via overschrijving?
Abonneren kan ook uit het buitenland.
*Ontdek onze SamPol draagtas.